Autor |
Wiadomość |
woody
Administrator
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 1030
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tbg
|
|
Szybka i wściekła Toyota Supra |
|
zakłądam temat o kultowym już dziś projekcie :wink:
| | Obecny właściciel pomarańczowej Toyoty Supra z 1994 (Craig Liberman) kupił ją w 1998 roku z przebiegiem 54000 mil na liczniku od jednego z amerykańskich przedsiębiorców. Auto było bez jakichkolwiek przeróbek i modyfikacji.
Craig postanowił tak zmodyfikować swój nowy nabytek, aby można było wykorzystywać auto w celach reklamowych i promocyjnych. Pierwszą modyfikacją była zmiana koloru nadwozia. I tak auto otrzymało kolor cukierkowo żółty - candy yellow. Następnie zostały dodane 18 calowe felgi aluminiowe z oponami Yokohama. We wnętrzu pojawił się system nagłośnieniowy oparty na komponentach Clariona. W takim zestawieniu Supra przetrwała do zimy.
Po sześciu miesiącach autem zajął się Vinny Ten (właściciel najszybszej Supry świata). Pod maską znalazł się customowy zestaw turbo oparty na turbinie Turbonetics T-66 oraz masa dodatków od GReddy'ego. Vinny nie zapomniał także o systemie NOS według własnego projektu. Po radykalnej zmianie osiągów, zostały wymienione seryjne hamulce na zestaw Formula 1 AP Racing. We wnętrzu pojawiły się aż 3 monitory TFT (Video, DVD i Playstation) oraz neonowe podświetlenie wnętrza i podwozia, a pod maską pojawiła się masa chromu.
Po raz pierwszy Craig zaprezentował swoje auto na wystawie “Ultimate Street Car Challenge”. W ten sam weekend pojawił się jeszcze na "Grueling Drag Race" oraz "Autcross and Car Show". I na wszystkich trzech imprezach zajął pierwsze miejsce. W 1999 roku Supra otrzymała tytuł “Meguiar’s Hottest Car of the Year”.
Wiosną 2000 roku autem zainteresowała się wytwórnia Universal Picture. I tak auto zakwalfikowało się do filmu "Szybcy i wściekli". Ale zanim pojawiło się na planie filmowym zapadła decyzja o nadaniu mu jeszcze bardziej agresywnego wyglądu. Po raz kolejny zmieniono kolor nadwozia, tym razem na pomarańczowy Lamoborghini. Dodano zestaw spoilerów firmy Bomex i dodano większe 19 calowe felgi aluminiowe. Nadwozie otrzymało oryginalną grafikę zaprojektowaną i wykonaną przez Troya Lee. Na koszt Universal Picture zostało wykonanych 5 wiernych kopii Toyoty, które niestety uległy doszczętnemu zniszczeniu w czasie kręcenia filmu.
Oryginał został opisany w ponad 200 amerykańskich czasopismach i 500 zagranicznych. Obecna wartość pomarańczowej Supry to ponad 150 000$.
Lista zmian i nakładów finansowych:
Silnik i osprzęt
$7200 Turbonetics T-66 ball bearing turbo, Q-trim compressor, built by Performance Factory
$550 Turbonetics Delta II Wastegate
$1800 RPS Stainless steel/HTC coated custom header
$1275 100 HP Nitrous Oxide System, by NOS
$350 AEBS TurbDownpipe
$1590 Greddy front mount intercooler
$795 Greddy Power Extreme exhaust system
$450 Greddy Pro-Fec B Boost Controller
$320 Greddy Power Pulleys
$795 Greddy Oil Cooler Kit
$350 Greddy TurbTimer
$520 Greddy Boost, EGT, Oil Pressure and Water Temp gauges
$300 Greddy Airinx Intake
$400 Greddy steering wheel-mounted boost remote control device
$390 Greddy Cam Gears
$425 APEXi Blowoff valve
$1100 HKS Vein Pressure Converter
$550 HKS Graphic Control Computer
$440 HKS Injector Pulse Monitor
$1110 G-Force Engineering Racing ROM
$150 Hose Techniques Silicone hose kit
$650 Clutchmasters Stage III Racing Clutch
$500 Clutchmasters 11 lb. Billet Flywheel
$350 Powerhouse Racing ported/polished throttle body (traction control delete)
$2100 Powerhouse Racing cylinder head work (port/polish)
$750 Fluidyne aluminum radiator
$350 Flex-a-Lite dual electric fan kit
$3500 Chrome-plated valve cover, intake manifold, throttle body, turbocharger, turbheat shield, auxiliary heat shield, fuse cover, relay cover, cruise control cover, ignition module cover and all brackets
Stylizacja
$6200 Lamborghini DiablCandy Pearl Orange Paint, by Quigley’s in Lake Forest, Ca.
$1100 Bomex Front spoiler
$950 Bomex side/rear skirts
$1900 TRD Composite Hood
$250 1997 front turn signal updates
$1100 1997 headlight updates
$250 Underhood neon lighting system
$1100 HID Xenon gas headlight conversion
$550 APR Aluminum bi-plane rear wing
$1200 Custom Troy Lee Graphics by Modern Image 714 375 0591
Opony
$2200 Yokohama AVS S1 285/30 and 255/35 R19
Koła
$4100 Dazz/Racing Hart M5 Tuners, 19 incher’s
Hamulce
$3900 Stillen/AP Racing 14” front racing brakes, 6 piston caliper, w/slotted/drilled rotors
Przeniesienie napędu
$6200 Gertrag Six-Speed gearbox with Stillway sequential adapter
Zawieszenie
$1400 Bilstein/Eibach coil-over suspension
$1100 Stillen sway bars
$450 CuscFront strut tower bar
$500 Energy Suspension urethane bushings all around
Wnętrze
$850 Stitchcraft Viper blue suede upholstery
$1000 Brand NEW!! Sparc“Pista” Racing seats (15lbs.), custom matching fabric w/harness holes
$300 Carbon-fiber dashtrim by Trimmasters
$250 AutMeter 5” Monster Tach
$150 AutMeter “NOS ON” and “LOW OIL” warning lights
$150 G-Tech PrAccelerometer
$1500 MFS Custom built roll cage, chromed
$350 SparcSteering Wheel
$400 SparcHarnesses
Audio/Video
$1900 Clarion VRX8271 in dash TV/CD Changer controller, remote controlled
$650 Clarion VMA6481 6” wide screen 2nd TV monitor in passenger airbag
$650 Clarion VMA9181 5.5” 3rd TV monitor in trunk area
$550 Clarion DSP9300 Digital Sound Processor, parametric EQ/Surround sound
$450 Clarion CDC 635 CD Changer
$400 Clarion SRS 1691 6 1” separates
$450 Image Dynamics 6” separates
$500 2 Image Dynamics 12” woofers
$1500 2 Phaze AudiTD1500 Tube Driver amplifiers
$1500 1 Phaze AudiTD475 Tube Driver amplifier
$150 Sony Playstation 1
$500 Sony Playstation 2/DVD
$700 Custom built electric-blue neon tubes for sound system back-lighting
$1100 Minolta 6450 VHS-C Camcorder
$8000 System design and fabrication by: AudiOptions, Torrance, Ca 310-763-6008
Osiągi
544 KM @ 6,800 rpms
0-100 km/k - 4.3s
0-100 mph/h - 9.2s
1 mila w 12.2s (115 mph)
Prędkość maksymalna: 185 mph
Nagrody i wyróznienia
Greddy Special Recognition Award, Kwiecień 2000
* 1 miejsce, Best of Show Grand Prize Winner, Meguiar’s Hottest Car in California, Luty 1999
* 1 miejsce w kategorii ogólnej, Import Showoff, Kwiecień 1999
* 1 miejsce w kategorii auta japońskie, NOPI Nationals, Wrzesień 1999
* 1 miejsce, Ultimate Street Car Competition (Car Show, AutX and Drag Race), Kwiecień 2000
* 1 miejsce w kategorii Najlepsza Toyota, Import Rama, Sierpień 1999
* 1 miejsce w kategorii Najlepsza Toyota, BF Goodrich Import Nationals, Kwiecień 2000
* 2 miejsce w kategorii aut 2-drzwiowych, Hot Import Nights, Lipiec 1999
* 2 miejsce w kategorii auta japońskie, Import Showoff, Maj 1999
* 2 miejsce w kategorii ogólnej, EXC Class, Import Showoff EXC, Kwiecień 2000
* 2 miejsce w kategorii ogólnej, EXC Class, Import Showoff EXC, Grudzień 2000
* 3 miejsce w kategorii ogólnej, EXC Class, Import Showoff EXC, Maj 1999
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:27, 20 Lip 2006 |
|
|
|
|
Gość
|
|
|
O kurde, ile kasy w to wbił Widziałem już ten artykuł wcześniej ale nie było w nim tego cennika :wink: A supra taka sobie, nie mój styl
|
|
Czw 22:34, 20 Lip 2006 |
|
|
woody
Administrator
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 1030
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tbg
|
|
|
|
nom, kaski poszło duużo :wink: ale efekt został osiągnięty, mi się podobała od początku, choć dziś jest już opatrzona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:55, 20 Lip 2006 |
|
|
luki
Mod TBG Squad
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 976
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Knapy/Tbg
|
|
|
|
nie przepadam za suprami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 7:50, 21 Lip 2006 |
|
|
Gość
|
|
|
Supry są super, niedawno widziałem seryjną supre to aż mnie ciarki przeszły
|
|
Pią 14:59, 21 Lip 2006 |
|
|
nomos
BOSSSKI ADMIN
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 1593
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: TBG
|
|
|
|
wcfzoraj jadac do warszawy złapalem goscia jadacego supra na cb-radiu, no i pytam go jaki ma tam slinik on 3.0 na biturbie :-) a ja w szoku a koni ile ? on ze 300, no okolo 20 do 60 litrów na 100 km, a moc max no ja jechalem 290 autko chcialo ale ja sie balem, ale autko niepozorne czerwona czerwone feligi jakis napis strony interenetowej a zapiier....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:19, 15 Sie 2006 |
|
|
senna ZMORA
Weteran
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 689
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: z dupy maryny<Głazów>
|
|
|
|
supra ta swegpo czasu byla moin mazeniem (wstyd sie przyznac) ale jak poznalem CULT to wszystko inne stracilo sens podziwiam i sznuje ludzi którzy tak posiecaja sie swojej pasji nomos 290 golfem czy passatem bo chyba ani to ani to tyle nie poleci pisz wyrazniej swoje posty bo zianie z tego co piszesz 290 błlłłłaaaaa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 22:41, 21 Sie 2006 |
|
|
luki
Mod TBG Squad
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 976
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Knapy/Tbg
|
|
|
|
jak dla mnie to nomos cytowal goscia moze mogl to inaczej sformulowac ale jak ktos chcial to zrozumial
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:31, 22 Sie 2006 |
|
|
KOSU
Weteran
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 577
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: --->WaWa / TbG-DzIkÓw<---
|
|
|
|
senna ZMORA przecież nomos dobrze napisał wszystko tylko ty chyba nie umiesz czytać on nie pisał o sobie tylko cytował gościa co jechał suprą i mówił że jechał nią 290 a nie nomos swoim golfem. Taka dobra rada najpierw przeczytaj coś kilka razy a potem pisz posta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:09, 22 Sie 2006 |
|
|
Gość
|
|
|
etabeta
|
|
Czw 16:50, 24 Sie 2006 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|